Dane kontaktowe.

  Nazwa:     HAPPYSTEP aquaaerobik
  Adres:    
  Województwo:     Kujawsko-pomorskie
  Miasto:     Bydgoszcz
  Telefon:     Barbara Lisowska 502-021-636
  e-mail:     info@happystep.pl
  strona www:     http://www.happystep.pl


Tygodniowy plan zajęć:

Baseny  poniedziałek wtorek środa czwartek
Laguna ul.Glinki 117   20,00   20,00  
Ikar ul.Duracza 7   18,00   20,00
Polonia ul.Sportowa 3   18,00   18,00  
Bryza ul.Goszczyńskiego 3   20,00   20,00

Cennik - Karnety

  3x w tygodniu    180zł/miesiąc  
  2x w tygodniu    120zł/miesiąc  
  1x w tygodniu    70zł/miesiąc  
  jednorazowo    20zł  

Zakup karnetu jest jednoznaczny z akceptacją regulaminu uczestnictwa w zajęciach firmy "HappyStep" zamieszczonego na stronie www.happystep.pl lub dostępnego u instruktora przed zajęciami i zobowiązuje do przestrzegania jego postanowień.

Dla kogo jest aquaaerobic?

AquaAerobic jest dosłownie dla wszystkich. Kobiet, mężczyzn, dzieci, osób szczupłych lub walczących wiecznie z nadwagą, bardzo sprawnych lub mniej - nie ma znaczenia płeć, wiek, rodzaj dolegliwości związanych z układem ruchu, budowa ciała. Jest to forma ruchu wywodząca się z rehabilitacji. Powstała ona około roku 2000 w Stanach Zjednoczonych i łączy w sobie ćwiczenia fitnessowe - aerobowe ze zdrowotnymi walorami balneoterapii. W Polsce ta forma ruchu pojawiła się około 2001 roku - i tego roku sięga tradycja naszej firmy Happy Step w Bydgoszczy. Są wśród naszych klientek Panie, które od 9 lat ćwiczą z nami na pływalni Laguna, Bryza lub Ikar. Po za stałą rzeszą zwolenniczek naszych ćwiczeń pojawiają się kobiety w ciąży szukające nieinwazyjnej formy ćwiczeń, osoby po urazach kręgosłupa, osoby po przebytych chorobach układu ruchu, krążenia i innych stanach także pooperacyjnych, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę przez resztę życia a uniemożliwiają one ćwiczenia w jakiejkolwiek formie na lądzie. Najczęściej po prostu trafiają do nas Panie (lub Panowie?) , które pragną dla siebie ćwiczeń intymnych, w odciążeniu, przyjemnych, z nieodczuwalnym zmęczeniem bez względu na budowę ciała czy wiek.

Na co wpływa korzystnie uprawianie tego sportu? Co konkretnie można

sobie wyszczuplić, ujędrnić, wzmocnić;)
AquaAerobic = Aqua Fitness to najwszechstronniejsza ze wszystkich form ruchu na świecie. Ponieważ jej korzenie wywodzą się z rehabilitacji i aerobowej formy ćwiczeń w sali jest po prostu w dzisiejszych czasach najbezpieczniejszą i najwspanialszą formą ruchu. Nie ma innego systemu treningowego przystosowanego dla współczesnego człowieka korzystającego w zabieganym świecie z wszelkich dostępnych form przemieszczania się i zmodyfikowanego żywienia. W erze samochodów, wind i siedzącego trybu pracy - niewerbalnego kontaktu ludzkiego nasze układy ruchu podlegają patologiom i przeciążeniom. Ćwiczenia , które chcielibyśmy uprawiać w sali w klubie jeszcze bardziej te patologie ruchowe pogłębiają. Nie istnieje żadna inna forma ruchu, która jednocześnie relaksuje i wzmacnia wszelkie partie mięśniowe. W trakcie jednego treningu w całkowitym odciążeniu (bo w zanurzeniu ważymy tylko 10 procent całkowitej swojej masy ciała)trenujemy cały korpus mięśniowy za pomocą ruchów scullingowych - pionizujących nas w wodzie jak i pokonujących opór wody . Jednoznacznie - relaks, trening kierowany całego ciała i niezastąpiony masaż. Zasada ćwiczeń jest prosta - ćwicz z grupą jak największej ilości osób - ruchy wody wytwarzane przez współćwiczących wytrącają Cię z równowagi, dodatkowo pas wypornościowy, który masz zapięty wokół talii wymusza napięcie mięśni w całkowitym ich odciążeniu a fale wody dodatkowo masują ciało napinając i ujędrniając jego strukturę.

Czy w przypadku, gdy ktoś na coś choruje(na co), aquaaerobic jest w stanie mu pomóc(w jaki sposób)?

Jak pisałam wcześniej w wodzie ważymy zaledwie 10 procent masy naszego ciała - oczywiście pozornie. Pozostajemy w trakcie ćwiczeń głównie w pozycji pionowej w wodzie z zastosowaniem pasa wypornościowego, który dokonuje nieustannej tzw. trakcji kręgosłupa - czyli rozciągania przestrzeni międzykręgowych. W trakcie ćwiczeń zwiększamy zakres pracy w stawach całego ciała, pokonując opór wzmacniamy cały korpus mięśniowy. - Jest to ruch dla osób po odczuwalnych lub nie zdiagnozowanych urazach kręgosłupa, jedyny dla osób otyłych, w ciąży lub takich, które po prostu dbają o swoje ciało w sposób świadomy - zdrowotnie i nowocześnie.


Galeria zdjęć

Opis.

Czy są jakieś przeciwskazania zdrowotne, by uprawiać ten sport?

Nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych do uprawiania ćwiczeń Aqua Fitnessu po za ciężkimi stanami zapalnymi skóry, dolegliwościami natury ginekologicznej lub nieunormowanymi schorzeniami nadciśnienia tętniczego. Ćwiczą z nami kobiety w ciąży, osoby z bardzo dużą nadwagą, po operacjach związanych z układem krążenia - z rozrusznikami, osoby po operacjach kręgosłupa, z bólami pleców - dosłownie WSZYSCY!!! W stanie pooperacyjnym po 2 miesiącach rehabilitacji - najwcześniej. Najciekawszy przypadek w mojej pracy to klient, który jako nasz regularny uczestnik zajęć zgłosił mi przed zajęciami, że dziś właśnie złamał nogę w kości strzałkowej i postanowił tego samego wieczora wejść do wody. |Po miesiącu regularnego treningu w wodzie lekarze nie dowierzali, że noga tak szybko wróciła do pełnej sprawności bez gipsu i innej rehabilitacji. Kość i tkanka wróciły do normy.

Na co należy uważać w wodzie, jakie są wskazówki, by nie zrobić sobie

krzywdy? (moja mama kiedyś ćwiczyła na zbyt płytkim i jak skakała, to sobie kręgosłup rozwaliła, także chodzi mi o takie podstawowe zasady) Osoby pływające ,zapięte w pas wypornościowy koniecznie zanurzają się w wodzie w pełni utrzymując się w tej pozycji jaką demonstruje instruktor - wykonują tym samym wszystkie ćwiczenia - leżenia przodem, bokiem, tyłem, pływanie w różnych kierunkach i wiele innych. Natomiast osoby niepływające wykonują te same ćwiczenia lekko dotykając stopami do dna basenu ze świadomością, że nie wykonają swobodnych leżeń i podskoków tak jak na głębokiej wodzie. Zasada jest jedna. Pas wypornościowy absolutnie zawsze powinien znajdować się pod wodą a uczestnik powinien dbać o to aby jak najmniej dotykać stopami do dna. Proszę absolutnie nie mylić Aqua Aerobicu z gimnastyką w wodzie. W Adua aerobicu są określone zasady treningu w wodzie. Sprzęt zastosowany w trakcie ćwiczeń nie ma tak dużego znaczenia jak te wszystkie zasady, o których pisałam wcześniej plus oczywiście tajniki treningu, które znane są tylko wykwalifikowanym instruktorom Adua Fitnessu. To odpowiednie kroki, odpowiednie natężenie ćwiczeń, odpowiedni trening ciała

Od jakiego i do jakiego wieku można ćwiczyć?

Po wysiłek do nas przychodzą panie i panowie w wieku późnym starszym jak i pięknym średnim oraz aktywiści szukający bardzo intensywnego treningu. Jeszcze jedna zaleta - samodzielnie dozujesz sobie dawkę intensywności - jeśli dasz się "wciągnąć:" zmęczysz się szalenie - beztlenowo prawie - jeśli chwilkę odpuścisz poczujesz się komfortowo zmęczony - wręcz wypoczęty. Ćwiczą z nami w końcu mężowie i dzieci naszych klientek! To po prostu działa!!!

czy trzeba umieć pływać?

Uczestnikiem zajęć może być osoba niepływająca. Ale jak już wcześniej pisałam musi być ona świadoma swoich umiejętności oraz tego, że całe dobrodziejstwo z ćwiczeń jest w pozycji suspended- czyli zawieszonej. Należy wtedy dbać o to aby kontakt stóp z niecką basenu był ograniczony do minimum - dla zdrowia.

czy faceci też ćwiczą? Może jakaś zachęta

W tej chwili ćwiczy z nami 9 panów. To i tak sporo? Parę lat zajęło nam aby ich do tej formy ruchu przekonać. Marzy nam się od września grupa tylko męska. Panowie patrzący na swoje żony w wodzie myślą, że to takie niegroźne fiku - miku w wodzie. Przysięgam, ci który spróbowali ćwiczyć z nami wychodzili z wody i kiwali głowami twierdząc, że nie wyobrażali sobie, że ten trening może być tak ciężki i angażujący. Zapraszamy Panów od września na trening ogólny i Adua boxing?

czy w wodzie można sie spocić?

Pocimy się w wodzie okropnie ze względu na termoregulację naszego ciała, woda otacza nas cały czas stałą temperaturą ok. 28 stopni w wodzie. W efekcie bardzo mocno się pocimy lecz w ogólne tego nie odczuwamy bo właśnie ta stała temperatura i mokrość otoczenia nam to zapewniają. A ja zapewniam czytelników, że skład potu porównywalny jest z potem maratończyka. W wodzie okropnie się męczymy ale ten wysiłek jest dla nas prawie nie odczuwalny. Dość już tych samochwałek?. Po prostu dołącz do nas!!! www.happystep.pl